فیس‌بوک اخیراً Vanish Mode را در مسنجر و اینستاگرام پیاده‌سازی کرده است که به شما امکان می‌دهد یک مکالمه رمزگذاری شده سرتاسر در یک چت داشته باشید که به محض خروج از تاپیک ناپدید می‌شود. هر چقدر هم که جالب به نظر می رسد، فعال کردن آن به صورت تصادفی آسان است و یکی از دوستان می تواند شما را مجبور به استفاده از آن کند. در برخی موارد، ممکن است ایده آل نباشد، زیرا هر آنچه شما یا گیرنده گفته اید ناپدید می شود.

هر متن نوشته شده یا رسانه ای که در حالت Vanish به اشتراک گذاشته شده است در حالت Vanish باقی می ماند. این بدان معناست که اگر شما یا همکارتان گزینه رمزگذاری شده انتها به انتها را فعال کنید، همه چیزهایی که شما یا آنها در این مدت می گویید ناپدید می شوند مگر اینکه یکی از شما اسکرین شات بگیرد. و معمولی چت های E2E، هر زمان که یک اسکرین شات می گیرید، کاربر دیگر هشداری دریافت می کند که می گوید شما یک عکس گرفته اید. متأسفانه، یک خبر بد وجود دارد: هیچ دکمه ای برای Vanish Mode در مسنجر یا اینستاگرام وجود ندارد. در حال حاضر، تا زمانی که شما و افرادی که با آن‌ها گپ می‌زنید، برنامه‌های به‌روزرسانی شده‌ای داشته باشید، حالت Vanish فقط یک تند به دور است. اگر با کاربری گپ می‌زنید که هنوز این ویژگی را ندارد، حالت Vanish Mode نمایش داده نمی‌شود که حداقل کمی اطمینان‌بخش است. و در حالی که می‌توانید از حالت Vanish از چت‌های اینستاگرام به اینستاگرام و مسنجر به مسنجر استفاده کنید، هنوز با چت‌های اینستاگرام به فیس‌بوک یا فیس‌بوک به اینستاگرام امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر حالت Vanish Mode را دوست ندارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ ممکن است پاسخ‌ها را دوست نداشته باشید، اما آنها تمام چیزی هستند که در حال حاضر داریم. گزینه 6 زیر ممکن است برای شما جالب باشد، تا زمانی که یک دستگاه Android دارید - حتی اگر تلفن یا رایانه لوحی اصلی شما نباشد.

1- چت با یک نمایه متفاوت

اول، از آنجایی که من به تازگی به آن اشاره کردم، می توانید با شخصی از یک پلتفرم دیگر چت کنید. بنابراین اگر در اینستاگرام هستید، از طریق پروفایل فیس بوک با آن شخص چت کنید. اگر در فیس‌بوک مسنجر هستید، از طریق پروفایل اینستاگرام با آن شخص چت کنید. اگر طرف مقابل پیام‌رسانی بین برنامه‌ای را از طریق مرکز حساب‌ها تنظیم نکرده باشد یا یک حساب ثانویه نداشته باشد، ممکن است همیشه این گزینه نباشد.

2- بالا کشیدن

دوم، فقط در هر چت هر زمان که در مکالمه ظاهر شد، حالت Vanish را خاموش کنید. می‌توانید آن را به همان روشی که فعال می‌شود غیرفعال کنید، اما در اندروید یا iOS کمی متفاوت است. iPhone: از پایین چت روی صفحه به سمت بالا بکشید تا دایره پر شود، سپس رها کنید. این در هر دو چت مسنجر و اینستاگرام اعمال می شود. Android: در یک چت مسنجر، انگشت خود را از پایین چت به بالا بکشید تا متن حالت ناپدید شدن را ببینید، در جای خود نگه دارید تا دایره پر شود، سپس رها کنید. برای چت‌های اینستاگرام، بیشتر مانند iOS کار می‌کند: صفحه را از پایین چت به بالا بکشید تا دایره پر شود، سپس رها کنید. با این حال، یک مشکل در این روش وجود دارد: این روش فقط روی شما کار می کند. غیرفعال کردن حالت ناپدید شدن در چت در انتهای خود فقط آن را برای شما غیرفعال می کند. اگر کار دیگری انجام ندهید، دفعه بعد که آنها برای شما پیامی ارسال کردند، اگر آنها همچنان از آن استفاده کنند، حالت Vanish برای شما دوباره روشن می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، پس از غیرفعال کردن، پیامک ارسال کنید. اگر هرگز نمی خواهید از آن با آنها استفاده کنید، چیزی مانند "لطفاً، اجازه دهید دیگر از حالت Vanish Mode در این چت استفاده نکنیم. من آن را دوست ندارم" برای آنها ارسال کنید.

3- روی دکمه ضربه بزنید

گزینه سوم حتی ساده تر از بقیه است. هر زمان که در یک چت فعال در حالت Vanish باشید، دکمه ای در بالای تاپیک وجود دارد که می گوید "حالت ناپدید شدن را خاموش کنید". ضربه زدن به آن بسیار ساده تر از کشیدن انگشت به بالا در چت است.

4- از نسخه قدیمی تر (فقط اندروید) استفاده کنید

Vanish Mode بر روی آخرین نسخه‌های مسنجر و اینستاگرام کار می‌کند و حتی ممکن است روی برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر که قبل از انتشار Vanish Mode از طریق به‌روزرسانی سمت سرور در دسترس بودند، کار کند. با این حال، نسخه‌های قدیمی‌تر قابلیت‌های Vanish Mode را حذف خواهند کرد. فقط شما در حال معامله با سایر ویژگی های جدید برای فیس بوک و اینستاگرام قدیمی هستید. اگر تنها نگرانی شما حذف حالت Vanish Mode است، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. اگر نه، پیشنهاد می‌کنم به یکی از گزینه‌های دیگر بالا بچسبید، زیرا خلاص شدن از سایر ویژگی‌های خوب، تجربه‌ای بد را ایجاد می‌کند. در اندروید، می توانید APK های قدیمی مسنجر و اینستاگرام را در سایت هایی مانند APKPure و APKMirror پیدا کنید. اگر برای نصب نسخه قدیمی‌تر به کمک نیاز دارید، راهنمای ما در مورد بارگذاری جانبی برنامه‌های Android را بررسی کنید.

5- از مرورگر خود استفاده کنید

اگر به برنامه‌های مسنجر یا اینستاگرام اهمیتی نمی‌دهید، اما همچنان می‌خواهید بدون هیچ گونه نفوذ در حالت Vanish به افراد پیام دهید، نسخه‌های برنامه وب را در مرورگر خود امتحان کنید. من پیشنهاد نمی کنم از messenger.com در مرورگر خود استفاده کنید زیرا فقط در حالت دسکتاپ کار می کند و حتی مشاهده چت ها را غیرممکن می کند. با این حال، instagram.com یک تجربه بیشتر شبیه به برنامه، بدون حالت Vanish Mode را در اختیار شما قرار می دهد.

با اشتراک گذاری این پست از ما حمایت کنید: